2 Januari 2005 - Reisverslag uit Delhi, India van augusta groote - WaarBenJij.nu 2 Januari 2005 - Reisverslag uit Delhi, India van augusta groote - WaarBenJij.nu

2 Januari 2005

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg augusta

02 Januari 2005 | India, Delhi

Allereerst wens ik jullie allen een goed, gelukkig en bruisend 2005! Verder hoop ik dat jullie oudejaarsavond net zo leuk was als die van mij...
Om zoveel mogelijk van de verschillende sferen en bevolkingslagen van India mee te kunnen maken heb ik voor oudejaarsavond mijn backpacker's budget principe even aan de kant gezet. Oudejaarsavond heb ik doorgebracht in het ***** Hotel Imperial in Delhi...

Jammergenoeg was aan de 'periode India' met Carlijn alweer een einde gekomen en Carlijn is de 30ste op het vliegtuig gestapt richting Bankok. In Delhi had ik ondertussen Angela en Niels ontmoet met wie ik dus ook 31/12 heb doorgebracht. Speciaal voor de gelegenheid had ik flitsende nep-Nikes gekocht voor 5 euro zodat er de hele avond flink doorgedanst kon worden... Het was inderdaad een andere wereld dit Hotel Imperial: maar net zo fantastisch! Een oprijlaan met palmen vol lichtjes, Sikhs die de taxideur voor je opendoen en je naar binnen geleiden. Binnen hingen de muren vol met zwart/wit fotos van Maharajas met de door hen geschoten tijgers, traditionele Mughalpaintings en sijpelende watervallen die uitkwamen in een grote fontein. De obers waren gekleed in koloniale dracht en verstonden hun werk erg goed. Zelfs het servet hoefde ik niet zelf op mijn schoot te leggen! De tafels waren versierd met kroontjes voor de dames en gouden hoeden voor de heren. Zodoende vergaten wij al snel ons shabby uiterlijk en zaten we er prinsheerlijk en uitermate feestelijk bij.
Na een fantastisch dinner vertrokken wij naar "the ballroom" alwaar een dj zich stond uit te leven op een mix van Abba en Hindi-pop. Zijn nieuwjaarsvoornemen zal ongetwijfeld zijn geweest om veel te oefenen met plaatjes draaien... Om 12 uur werd er van 10 tot 0 teruggeteld, wenste de dj ons een gelukkig nieuwjaar en ging het feest weer door. Geen champagne of vuurwerk maar gintonic en doordansen tussen de Sikhs, Saris, rijke Amerikanen en anderen in de Ballroom van dit paleis! Een heel super leuke en bijzondere jaarwisseling!

De wateraardbeving is hier het gesprek van de dag, logisch omdat de hele oostkust van India ongeveer is weggespoeld. Dit is een heel raar (en naar!) idee, helemaal omdat dat het stuk is wat Carlijn en ik de vorige keer hebben afgelegd. De school waar wij les gaven lag in Kanyakumari, een vissersdorp waar waarschijnlijk nu niemand meer in leven is. In Nederland zullen ongetwijfeld dezelfde beelden op de televisie zijn te zien van de verwoeste stukken land. Het idee echter dat tussen die lichamen die dagelijks geborgen worden zoveel, en misschien wel alle, kinderen zitten die indertijd in de schoolbanken zaten waar ik les aan gaf, maakt deze ramp nog naarder.

De vorige keer liet ik jullie achter met de geplande tocht naar de berucht rattentempel. Dit was interessant, indrukwekkend maar ook zeer smerig... Er schenen 2 albina ratten rond te scharrelen en die brengen geluk. Het zien van zo'n witte rat garandeert een levenslange zegen. Ik heb daarom in deze tempel een 2e leven verworven want ik heb ze beide gezien! De heilige ratten vertroetelen aangezien het mystici of gereincarneerde heiligen (zouden kunnen) zijn vond ik wat ver gaan, ik heb ze echter wel over mijn voeten laten lopen. (Maar daar kon ik dan ook eigenlijk niet aan ontsnappen!)

Na Bikaner zijn we doorgegaan naar Pushkar, een fantastische stad. En hier, in deze heilige stad heb ik mijn soulmate ontmoet... Identieke handpalmen, vorm handen en vingers, voetzolen en gedachten: God's wegen zijn ondoorgrondelijk want ik had nooit gedacht dat ik mijn evenbeeld zou vinden in een Indiase Saddhu...
De middagen in Pushkar hebben Carlijn en ik doorgebracht bij deze heilige man aan de oever van het Pushkarmeer. De apen probeerden boven de pujas en gebeden uit te komen maar dit bleek nog een moeilijke opgave... In tegenstelling tot vele Saddhus die uit de laagste kastes komen was dit een zeer geleerde heer die 4 studies had gedaan, verschillende talen (goed) sprak en beter wist wat er in de wereld gebeurde dan wij. Uiteindelijk hebben we afscheid genomen van mijn soulmate. Hij beloofde me dat hij een huis voor me gaat bouwen waar hij me dan Hindi en Yoga leert. Ik hoef me echter nergens druk om te maken want net als met echte soulmates zal onze verbinding 'not bodily' zijn. Wat een geruststelling!

Na Pushkar kwam Jaipur waar we kerstmis hebben doorgebracht en hebben geleerd wat een rubystar is... Een steen met hele bijzondere krachten! Wij hebben deze krachten ook mogen ervaren en de stenenverkoper heeft ons een kwartier laten mediteren met de steen in de hand, een verhaal wat ik voor een andere keer zal bewaren!

Morgen laat ik de Hindu tempoels en drukke straatjes van Delhi achter me want ze worden ingeruild voor Buddistische kloosters en witte leegte. Ik vertrek richting Ladakh waar ik met Angela de bittere kou van de Himalayaanse winter zal gaan trotseren!

  • 02 Januari 2005 - 10:29

    Beppe:

    lieve guusje,wens je een prachtig gezond 2005 toe ook voor angela.dank voor je sprankelend verslag waarik enorm van heb genoten .het weer was grijs en miezerig maar binnen gezellig en warm
    een heel fijne voortzetting van jullie reis gewenst,pas goed opjulliezelf veel liefs van beppe

  • 02 Januari 2005 - 12:35

    Dini:

    Lieve Guusje, Heil en zegen op je wegen!! Ik hoop dat het me nulukt dit bericht te versturen. Had moeilijkheden met mijn pc (?) en Vronie heeft me nu je verslag gestuurd. Enig zoals jullie het nieuwe jaar ingerutscht zijn!!
    Ben benieuwd naar de bevroren rivier en jullie avonturen. Goeie reis!! Liefs, Dini

  • 02 Januari 2005 - 14:36

    Goda:

    Lieve Guus, wat een geruststellend begin van het jaar moet het voor je zijn. Albinoratten, hindipop-meets-abba (east-meets-west) en vervolgens je soulmate ontmoeten!
    Mocht je nog extra levens nodig hebben (wie weet hoeveel soulmates je nog tegenkomt), kan ik je altijd nog een keer meenemen naar het lab: veel albinoratten!
    Geniet van het nieuwe jaar! Groetje, G.

  • 02 Januari 2005 - 20:35

    Marjolein:

    He lieve Guusje!
    Geen lange verhalen deze keer, maar een kort en krachtig de allerbeste wensen voor 2005!! Dat we vooral ook maar veel mooie dingen gaan blijven fiedelen op onze strijkbakkies!
    liefs marjolein

  • 03 Januari 2005 - 11:48

    Diederick:

    Beste Guusje, een heel fijn 2005 aan jou en je reisgenoten. Geniet van je reis en sterkte met het verwerken van gevoelens m.b.t. de tsunami.

  • 04 Januari 2005 - 22:19

    Beppe:

    hoi lieve guusje ,vanochtend bracht de post je kaart met die prachtige huizen van de maharadjas!!!de balkonnetjes en nissen met
    je romantisch verhaal!!!
    zeker inspirerendvoor mijn werk.ook de soulmate waar je in je verslag over sprak. hier is het weer grijs en koud maarop de fiets komen we overal.dag lieve guusje
    geniet van alles om je heen ,groet ook angela
    beppe

  • 04 Januari 2005 - 22:26

    Stephaniek:

    Lieve Guusje,
    Jullie hebben dat goed aangepakt met oud & nieuw, er is een tijd van een beetje rondscharrelen tussen de ratten maar daarna is het ook de hoogste tijd voor een 5 sterren hotel. De beste wensen had ik je al toegedicht, rest mij jullie nog weer veel plezier en leuke belevenissen tot de volgende e-mailbrief alhier. Dan "praten" we weer verder.
    Liefs, Steph.

  • 05 Januari 2005 - 14:36

    Carlijn En Kim:

    wowie, de dingen die wij samen hebben beleefd lijken via jouw site nog mooier te worden...Ik ben nu op bounty eiland Koh Tao aan het bijkomen van al deze avonturen met jou.
    Het duurt al een week en morgen gaan wij eindelijk ons nieuwjaarsfeest houden! Enjoy, liefs!

  • 05 Januari 2005 - 17:44

    Berend Schaeffner:

    Hallo Guusje! Oudejaarsavond met Lex en Nienke, praten en praten, als altijd. Supergezellig. Een paar jaar geleden ging ik met Hildegard en onze Joost eten in Hotel Imperial. halverwege het diner kwamen we tot de ontdekking dat de financien nauwelijks genoeg waren... We ontsnapten ternauwe nood aan een avond afwassen en het hele diner hebben we zitten rekenen. Je verhaal riep inderdaad een prachtige herinnering op aan de oude tijd! We waren toen op de terugweg van Ladakh. Geniet, Liefs, Beer en Hil.

  • 05 Januari 2005 - 21:35

    Juultje:

    hoi guusje
    een heeeel goed gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst!
    wat een andere wereld! klinkt fantastisch allemaal! geniet ervan, ik "reis" met je mee !
    daaag, liefs juultje
    p.s. zijn die saddhu's te vertrouwen?

  • 06 Januari 2005 - 12:39

    Daphne:

    Hai Guusje!
    Heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Wat een leuke verhalen heb je allemaal, echt cool dat je zo veel doet en durft. Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen. Veel plezier! Liefs Daphne

  • 06 Januari 2005 - 16:37

    Guusje Vanuit Ladahk:

    ha lieden!
    het vliegtuig naar ladakh was gecancelled. zoedoende hebbe angela en ik een tmpel queste gehouden van een hele dag waarin we alle temepls in delhi afgingen en bloemen en pindas hebben gedoneerd; deze aktie heeft geholpen want we zitten nu in ladakh1
    ladakh is fantastisch, wat een leegte, ruimte, bergen , kou... over een paar dagen gaat het avontuur van de bevroren rivier beginnen, ik hou jullie op de hoogte, xxx

  • 07 Januari 2005 - 17:28

    Yuuki:

    Hi Guusje! Happy New Year 2005! What are you doing? I can not read Dutch, but you seem fine..?? I visited Kira in Finland with Tomo, it was a beautiful white christmas. I hope you are safe and enjoying. Tell me little news in English!!! Love

  • 18 Januari 2005 - 14:33

    Ferry En Mariet:

    Hoi Guusje, wat een geweldige reis en wat een avonturen.Hopelijk hebben jullie de bittere kou kunnen trotseren en kunnen we binnenkort weer een nieuw verhaal lezen Geweldig!Groeten van ons en we reizen met jullie mee.

  • 19 Januari 2005 - 20:03

    Dini:

    Hoi Guusje,
    Beppe vertelde dat jullie weer een dezer dagen Ladakh
    verlaten. Ben benieuwd hoe jullie het hadden. Ik neem aan dat je je flitsende nikes verruild had voor warmer schoeisel!! Het vriest hier soms ook een beetje, met veel moeite wordt het \'s-nachts min 5!!! Veel liefs, Dini

  • 26 Januari 2005 - 17:59

    Gijs:

    Ha Guusje en Angela,
    Hoe was de kou? Nog bevroren voeten gekregen? Heb net mijn spullen gepakt en morgen vertrek ik naar Melbourne!
    Nog veel plezier, Gijs

  • 26 Januari 2005 - 18:00

    Gijs:

    Ha Guusje en Angela,
    Hoe was de kou? Nog bevroren voeten gekregen? Heb net mijn spullen gepakt en morgen vertrek ik naar Melbourne!
    Nog veel plezier, Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2007

Wederom Bangkok

08 Augustus 2007

Cambodian Charm

28 Juli 2007

Sabaidee!

17 Juli 2007

On the road again :-)

20 April 2005

Qingdao tot ziens...
augusta

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 51292

Voorgaande reizen:

01 November 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Juli 2009 - 30 November -0001

Noorwegen

Landen bezocht: