Wederom Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van augusta groote - WaarBenJij.nu Wederom Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van augusta groote - WaarBenJij.nu

Wederom Bangkok

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg augusta

18 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Dag allemaal,

Een laatste bericht op de valreep want we zijn alweer terug in Bangkok en daar zijn de laatste dagen al aangebroken!
Een flits van de rest van Cambodia.

Genoten in Ankor Wat, hoe kan het ook anders!! Als ik het goed heb, staat het Ankor Park op de lijst van wereld monumenten en dit is geheel terecht! Terwijl Europa somber de zwarte Middel Eeuwen beleefde, waren hier in Cambodia duizenden arbeiders te werk gesteld om architectonische hoogstanden van tempels, paleizen en kloosters uit de grond te stampen in een gebied wat groter is dan Nederland... Wat een detail, wat een indrukwekkend geheel, wat een sfeer! Echt fantastisch! Fietsend door dit gebied was net zo leuk als achter op de motor... Toen ik zelf ook een poging achter het stuur waagde bleken er geen remmen op te zitten, oeps... (maar erg leuk was het wel: zie filmpje).

Ontbijten met mais-yoghert waar hele maiskorrels en bruine bonen inzaten was heel spannend (...), de flanellen pyama-dracht die in Siem Riep het (mode)straatbeeld beheerst was hilarisch, maar de tijd drong en we zijn in vliegende vaart doorgegaan richting het zuiden van Cambodia. Hier zon, (warme!!!) zee en strand en 's avonds natuurlijk verse fish-amok. Wat ontspannen, en wat een paradijs!

De bootreis richting de grens zou een van de mooiste van heel Zuid-Oost Azie moeten zijn, tussen de eilandjes door, langs bountystranden etc. Helaas hadden we last van een zeer ruige zee en het gros van de bootreizigers (mijzelf inclusief...) heeft niet meer gezien dan de plastic zakjes die voortdurend werden uitgedeeld door de kapitein. De tijgerbalsem waar de goede man bij zweerde kon hier helaas ook niet veel aan doen. En maar trommelen op mijn rug 'sorry, sorry, sorry'. Echt super schattig! Maar het maakte me toch niet minder zeeziek en ik vrees ook dat de eenden op het dak van de boot de reis niet overleefd hebben...

En nu heb ik dus gedag gezegd tegen de gastvrije en vriendelijke Cambodianen om weer terug te komen in het altijd levendige Bangkok. De tegenstrijdigheden van de gruwelijke Cambodiaanse geschiedenis en hoe de mensen nu naast elkaar leven blijft fascinerend. De buurman was een voormalig Khmer Rouge soldaat, maar ik koop wel altijd mijn groenten bij hem... Deze vergevingsgezindheid (wat mij bijna onmogelijk lijkt!) blijkt uit gesprekken met de mensen enorm. Men leeft in het 'nu' en het verleden is (echt?) verleden. Ongelooflijk indrukwekkend en op vele vlakken een land waar ik niet uitgekeken raak.

Helaas is het reizen voorlopig weer voorbij en voor ik het weet worden de blije nieuwsgierige Aziatische kindjes vervangen door de Nederlandse kinderen/studenten die hun vragen binnen no-time beantwoord willen hebben! Maar gelukkig heb ik weer genoeg anecdotes om ook hier niet in de dagelijkse sleur van de English grammar te verzanden want met een goede portie foto's van Laotiaans/Cambodiaans of Thais Engelse uitdrukkingen en uithangborden kan zelfs grammatica interessant zijn...

Tot heel snel!

  • 18 Augustus 2007 - 16:06

    Maaike ( Tante):

    Goh Guusje,

    Het klinkt allemaal fantastisch!
    Een goede terugreis,nu naar je mooie kersverse appartement.
    Dat is hoop ik toch ook spannend om naar terug te keren, vol kersverse indrukken en herinneringen!
    Liefs,

    Maaike

  • 18 Augustus 2007 - 17:14

    Carlijn:

    stoere chick ben jij zeg op de brommer! En wat een leuke cambodjaan achterop! ;)
    Heerlijke beelden, ik verheug me erg heel erg op je te zien en over je ervaringen te praten. Liefs, Carlijn

  • 18 Augustus 2007 - 19:53

    Carlijn:

    Joehoe, je bent weer bijna thuis! Werd tijd ook, want ik heb je gemist. Gek he, dat je alweer een aziëreis achter de rug hebt. Tot gauw, joepie!

  • 19 Augustus 2007 - 08:13

    Sanne:

    Wat een grap, dat filmpje. Mooi zeg. En goed dat jullie toch nog veilig tot stilstand zijn gekomen. (Ik had ook wel willen zien hoe precies!)
    Super ook van je materiaal voor straks in de klas. Tot mails of bels, x Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2007

Wederom Bangkok

08 Augustus 2007

Cambodian Charm

28 Juli 2007

Sabaidee!

17 Juli 2007

On the road again :-)

20 April 2005

Qingdao tot ziens...
augusta

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 9573
Totaal aantal bezoekers 51257

Voorgaande reizen:

01 November 2004 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Juli 2009 - 30 November -0001

Noorwegen

Landen bezocht: