On the road again :-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van augusta groote - WaarBenJij.nu On the road again :-) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van augusta groote - WaarBenJij.nu

On the road again :-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg augusta

17 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

Het is hier fantastisch... Wat is het geweldig om weer in Azie te zijn! Continue nieuwe indrukken, de vrijheid waarbij je genoeg hebt aan afwachten wat de dag je brengen zal, heerlijk!
Overal slapende mensen, drukke geluiden en allerlei geuren dwars door elkaar heen, lekker broeierig vlak voordat het losbarst met spectaculaire moesonregen, onderweg fruitshakes drinken, gekke verkopers etc. Kortom, welcome back to Asia!

Het is dus super hier. Bankok is een leuke stad. Er gebeurt van alles en prachtige tempels en dingen om te zien natuurlijk. Maar tjee wat is Thailand een relaxed onderdeel van Azie! Bijna geen Azie meer te noemen zoals ik het kende tot nog toe. Mensen zijn oprecht aardig in plaats van dingen te willen weten of aan je te slijten. Buitenlanders zijn zo'n onderdeel van het leven in deze stad dat ze dus niet of nauwelijks opvallen en dus niet lastig worden gevallen. Een beetje het gevoel dat de stad zich aan jou als vreemdeling aanpast, in plaats van jij aan het nieuwe land...

Het valt me enorm mee met de hitte. Af en toe wat broeierig maar dat is het. 's Avonds enorme tropische buien maar dan zitten wij vaak al binnen aan een Thaise curry oid. :-) We hebben vooral rondgeslenterd, tempels bekeken. Tochtje op de rivier waarbij we via allerlei waterwegen door zowel sloppenwijken en villawijken zijn gevaren. Beland in een Chinese wijk waar in elke maat auto-fiets-step-scooter-banden te krijgen waren. De vismarkt, en ineens chique zijden sari-zaken. Kortom Bankok heeft alles!

Onderweg hiernaar toe hebben we een stop-over gehad in Helsinki. Met prachtig weer 2 Finse vrienden ontmoet, naar een eiland voor de kust van Helsinki gevaren waar we hebben gepicnickt voordat we doorvlogen richting Thailand. Nu dus een aantal dagen verder en onderhand zijn we bijgekomen van de jetlag. Vanavond vertrekken we met een nachttrein richting Changmai om vanaf daar Laos in te kunnen gaan. Het (zeer vage, en wat zo weer kan veranderen -en dat is het leuke van reizen-) plan is op dit moment om daarna naar de wat noordelijke streken van Laos te gaan. Dan terug via Luang Prabang - Vientiane - richting Cambodia.
Wellicht volgende keer een berichtje met foto's.

Daaaag! Guusje

• 17 Juli 2007 - 11:42

Nienkeen Beppe:

Enig om je enthousiaste verhaal te lezen,van zo'n ontspannen begin.Ook hier heftig weer en blikseminslag.Tashi verstopt zich al dagen,de angsthaas.Misschien moet ik maar met haar in therapie om van dit trauma af te komen....Weer veel plezier gewenst.
    Liefs Nienke en Beppe

• 17 Juli 2007 - 12:27

Vronie:

Wat een mooi begin van je vakantie Guusje om al een paar vriendinnen uit
    Finland te ontmoeten. Het weer lijkt me
    heerlijk. Hier gisteren donder en bliksem
    en heel veel regen. Prachtige luchten
    toen het een beetje minder heftig werd.
    Ik heb de atlas erbij gehaald en ga je
    tocht op de voet volgen.
    Liefs, Vronie

• 17 Juli 2007 - 15:51

Dini:

Het werkt weer Guusje waar ben je nu???! Het klinkt allemaal super en dat is het ook. Heerlijk dat jullie zo genieten. Ik kijk al uit naar het volgende bericht. Morgen ga ik naar Eelde waar Lex (en Nienke) vrijdag zo'n man of 30 op de bbq ontvangen. Hopelijk blijft donder en bliksem uit en wordt het smullen. Je hoort het wel.Liefs, Dini

• 17 Juli 2007 - 17:50

Brigit:

Lieve Guusje! Nu jij weer met 'waar ben jij nu'.. ik vind het een geweldige uitvinding. Goed dat jullie alweer zo aan het genieten zijn! En de reis is pas net begonnen, dat belooft nog wat...
    Ik heb zaterdag vakantie! Heb ook erg veel zin. Iets minder spectaculair, maar toch wel spannend of we fietsen eigenlijk wel leuk vinden. Iig hebben we een fiets en een tent, dus we komen vast een heel eind over de Deense eilanden. Ben benieuwd!
    Blijf lekker genieten daar! Liefs, Brigit

• 17 Juli 2007 - 18:41

Carlijn:

Ha guusje!! nog van harte met je verjaardag! Heb je er een lekker thais biertje op gedronken??? Ik herken het helemaal wat je zegt over dat andere Azië in Thailand: hasslefree!! Geniet ervan! Liefs, Car.

• 20 Juli 2007 - 18:49

Beppe.:

lieve guusje,wat leuk om zomaar een mail uit azie te ontvangen en samen met jullie al die exotische ervaringen te deelen.wij hebben net de 4daagse van nijmegen achter de rug eerst veel hitte en de laatste dag stromen regen !!!dit even ter vergelijking met jullie bofkonten!!!ik wens jullie een prachtige reis verder toe en gezond weer terug!!liefs beppe.

• 24 Juli 2007 - 16:21

Anke En Arjen:

Heerlijk Guus! geniet ervan! Wij zitten in Venetie vandaag, blijft mooi. (Al heb ik bepaalde associaties bij het station..) Wij hebben iig een heerlijke vakantie (en niets geen regen ;-)
    Tot later!
    Liefs, Anke